کد خبر: ۷۴۸۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
تبلیغات

چرا در بازار فارکس ضرر می‌کنیم؟ | بازندگان فارکس چه اصولی را رعایت نمی‌کنند؟

معامله در فارکس یکی از جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد دلاری برای بسیاری از ایرانیان می‌باشد. تنها کافی است که سری به کانال‌های تلگرام یا صفحات اینترنتی مختلف بزنید، و تبلیغات گسترده در این زمینه را ببینید. شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام پر شده از تصاویر افرادی که روبروی مانیتور، با چند اسکناس صد دلاری در دست، تبلیغ پولدار شدن شما در یک شب را می‌کنند؟!
چرا در بازار فارکس ضرر می‌کنیم؟ | بازندگان فارکس چه اصولی را رعایت نمی‌کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

اما آیا واقعاً معامله در فارکس به همین سادگی است؟ خیر! با اینکه بر روی کاغذ به صورت تئوری ریسک کسب سود در فارکس ۵۰ درصد است، اما زمانی که وارد معاملات واقعی می‌شویم، شرایط گوناگونی دست به دست هم می‌دهند و در نهایت باعث ضرر معامله‌گران می‌شود.

فعالیت در بازار‌های مالی مانند معامله در فارکس نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و استراتژی معاملاتی موفق می‌باشد. اگر شما به اندازه کافی در این بازار مهارت به دست نیاورید، نمی‌توانید به صورت مداوم در آن سود کنید. معامله‌گران زیادی در دنیا وجود داشتند که پس از مدتی سود، تصور کردند که دیگر همه چیز را فرا گرفتند، و می‌توانند یک شبه پولدار شوند! اما پس از گذشت مدتی نه تنها سود‌های خود را از دست دادند، بلکه به صورت مداوم دچار ضرر شدند.

معامله در فارکس و و شکست در آن. ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. از بی‌تجربگی و و نداشتن دانش کافی، تا دلایل روانشناختی و ترس و طمع، همگی می‌توانند باعث ضرر کردن ما در فارکس شوند. ما در ادامه به چند اشتباه شایع در بین معامله گران که باعث ضرر آن‌ها در فارکس می‌شود، به صورت خلاصه اشاره خواهیم کرد. تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

نداشتن استراتژی معاملاتی و برنامه منظم

یکی از مهمترین فاکتور‌های موفقیت در بازار، داشتن استراتژی منظم برای معامله در فارکس می‌باشد. شما باید توانایی این را داشته باشید که در شرایط مختلف مارکت، به قوانین و شرایطی که از قبل برای خود تعریف کردید پایبند بمانید. شما باید قبل از اینکه وارد معامله در فارکس به صورت واقعی شوید، مدتی را به صورت آزمایشی در حساب دمو تمرین کنید. هنگام تمرین در حساب دمو باید تمام نکات و و اشکالات خود را یادداشت کنید. با این کار به مرور می‌توانید نقاط ضعف خود را در معاملات شناسایی کنید.

پس از اینکه نقاط ضعف خود را پیدا کردید باید از آن‌ها در جهت تقویت معاملات خود بهره ببرید. با گذشت زمان یک سری قوانین و شرایط مناسب با روحیات خود به دست می‌آورید که می‌توانید از آن‌ها برای همه معاملات خود استفاده بکنید.

پایبندی به این قوانین در شرایط روحی مختلف بسیار مهم می‌باشد. به عنوان مثال شما به این نتیجه رسیدید که باید در تمامی معاملات خود از ریسک به ریوارد ۱ به ۲ استفاده کنید. شما ملزم هستید در تمام معاملات خود به این قانون وفادار بمانید، حتی اگر شرایط شما را به شک بیندازد. یکی از منابع مفید برای مطالعه درباره استراتژی‌های معاملاتی، سایت ایران بروکر است. شما می‌توانید از آن برای بالا بردن اطلاعات خود بهره ببرید.

ممکن است در مواقعی پیش بیاید که شما به هر دلیلی فکر کنید که اگر استاپ لاس خود را کمی بزرگتر بگذارید ممکن است معامله شما در نهایت به سود تبدیل شود! اما از آنجا که شما یک قانون تعریف شده از قبل دارید این کار را انجام نمی‌دهید. داشتن یک استراتژی معاملاتی و برنامه منظم در معاملات فارکس در دراز مدت، باعث مثبت شدن برآیند معاملاتی‌تان می‌گردد.

بیش از حد معامله نکنید

اگر از بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای دنیا سؤال کنید که راز موفقیت‌تان چیست، به جرات می‌توان گفت که اکثر آن‌ها این پاسخ را به شما خواهند داد. از بازار دور باشید! حال شاید با خود بپرسید که اگر قرار است ما معامله در فارکس انجام ندهیم، پس چگونه باید در آن سود کنیم؟ نکته‌ای که باید همیشه در مورد معامله در فارکس به آن توجه داشته باشید این است که، حفظ سرمایه بسیار مهمتر از کسب سود در آن می‌باشد.

معامله بیش از حد ممکن است تمرکز و و نظم معاملاتی شما را از بین ببرد. کافیست در دو معامله پشت سر هم ضرر کنید، آن گاه چنان از نظر روحی به هم میریزید که تمرکز خود بر بازار و تحلیل‌های خود را از دست می‌دهید. شاید بهتر است که گاهی از بازار فاصله بگیرید، و بگذارید که نمودار یک روند قابل تشخیص و یا یک الگوی مناسب را تشکیل دهد. در این زمان می‌توانید با خیال راحت و با تحلیل مناسب بهترین نقطه ورود را برای خود انتخاب کنید. از طریق صفحه مجله فارکس می‌توانید تمامی مباحث روانشناسی فارکس را مطالعه کنید.

معامله کردن بیش از حد در بهترین حالت باعث می‌شود که در پایان هفته برآیند معاملاتی شما نه سود باشد و نه ضرر. چه بسا که در بسیاری از مواقع، معامله بیش از حد در فارکس، باعث ضرر کردن شما نیز خواهد شد.

رعایت نکردن مدیریت ریسک و سرمایه

چرا در بازار فارکس ضرر می‌کنیم؟ | بازندگان فارکس چه اصولی را رعایت نمی‌کنند؟

یکی از مهمترین دلایلی که بسیاری از معامله‌گران فارکس ضرر می‌کنند، رعایت نکردن مدیریت ریسک و سرمایه در معاملات خود می‌باشد. شاید این نکته را شنیده باشید که اگر در معاملات خود مدیریت ریسک و سرمایه مناسب را رعایت کنید، حتی اگر ۷۰ درصد از معاملات شما ضرر شوند، برآیند معاملاتی شما باز هم مثبت خواهد بود! اگر می‌خواهید به طور کامل با مباحث مدیریت ریسک و ریوارد و استفاده آن‌ها هنگام معامله در فارکس آشنا شوید، آن را از صفحه آموزش رایگان صفر تا صد فارکس را مطالعه کنید.

قبل از اینکه معامله‌ای را باز کنید، ابتدا باید محاسبه کنید که چه مقدار از سرمایه خود را می‌خواهید در این معامله درگیر کنید. باید مشخص کنید که اگر معامله شما با ضرر بسته شد، نهایتاً چند درصد از سرمایه شما از بین برود. کافی است با معامله‌گرانی که هنگام معامله در فارکس شکست خوردند صحبت کنید تا به راحتی متوجه شوید که یکی از دلایل آن، معامله با حجم‌های بالا بوده است. مقدار ضرر مجموع معاملات باز شما نباید بیشتر از ۵ درصد کل سرمایه شما باشد.

علاوه بر این که مقدار حجم مناسب می‌تواند در موفقیت شما اثر داشته باشد، مقدار ریسک به ریوارد شما هم به شدت در آن تأثیر‌گذار است. فراموش نکنید اگر در معامله شما مقدار سود از ضرر بیشتر باشد، در نهایت می‌تواند برآیند معاملاتی شما را مثبت کند. به عنوان مثال اگر شما ریسک به ریوارد ۱ به ۳ را انتخاب کنید، از ۱۰ معامله شما اگر ۷ معامله با شکست مواجه شود و تنها در ۳ معامله به سود برسید، در نهایت شما سود کرده و سرمایه شما بیشتر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین